ΑΡΧΙΚΗ
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ   ΝΕΑ - PRESS ROOM   ΑΡΘΡΑ     ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 
 

ΑΡΘΡΑ

 

“Η εξυπηρέτηση συμφερόντων, τώρα και με ονοματεπώνυμο”

07 Ιουλίου 2012


Στην ιστορία αυτής της χώρας, αυτό που έχει στοιχίσει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι ο βιασμός της κοινής λογικής και η αντιμετώπιση της οικονομίας και του νομοθετικού έργου ως ένα πεδίο άσκησης μαθητευόμενων ταχυδακτυλουργών.

Οι παρεμβάσεις, άλλοτε άστοχες και άλλοτε εξόχως ύποπτες, συνήθως ντύνονται με ένα αριστερόστροφο λεκτικό που αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στο να οδηγήσει την συζήτηση μακριά από τα πραγματικά περιστατικά, τις ουσιαστικές επιπτώσεις, τα κίνητρα. Ένα αριστερόστροφο λεκτικό που ποτέ δεν το πίστεψαν, αυτοί που το χρησιμοποίησαν απλά ως φερετζέ.

Η κρίση των τελευταίων ετών έχει αναδείξει όλη την παθογένεια ενός συστήματος που στην πτώση του συμπαρασύρει την χώρα στην καταστροφή. Έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας όροι της διάσωσης, όπως οι διαρθρωτικές αλλαγές και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.

Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων έχει διαφημιστεί τόσο πολύ που κινδυνεύει κάποιος να πιστέψει πως για την σημερινή κατάντια της χώρας φταίνε οι ιδιοκτήτες taxi, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως, οι συμβολαιογράφοι και οι φαρμακοποιοί. Λες και αυτοί κυβέρνησαν τόσα χρόνια δαπανώντας τα διπλάσια των εσόδων τους, διορίζοντας και τον τελευταίο ψηφοφόρο τους και συναλλάσσονταν  με την τοπική ή εθνική διαπλοκή.

Σε κάθε περίπτωση, είτε συμφωνείς είτε διαφωνείς με το άνοιγμα των λεγομένων κλειστών επαγγελμάτων, η κατεύθυνση της δημιουργίας περιβάλλοντος ελευθερίας εγκατάστασης και επιλογής είναι αποδεκτή από την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών.

Το μήνυμα της εποχής για άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων έχει φτάσει σε όλη την Ελλάδα εκτός της Ρόδου.

Στην Ρόδο που σήμερα ζει μια περίοδο μετασοβιετικής δημοκρατίας, με λίγο ιδιωτικοποιήσεις (στον τομέα της αποκομιδής απορριμμάτων με παταγώδη αποτυχία), λίγο κρατισμό (με συνεχείς προσλήψεις εποχιακών αφού οι 1500 μόνιμοι εργαζόμενοι, ως γνωστό δεν επαρκούν)  και πολύ κοινωνικό παντοπωλείο.Στην Ρόδο, του 2012, όμως ανακαλύφθηκε ότι το κλείσιμο ή για το ορθότερο επανακλείσιμο των επαγγελμάτων είναι λύση.

Πρόσφατα, επιτράπηκε και στην χώρα μας η κυκλοφορία ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσεως ανοικτού τύπου, αστικής περιήγησης πόλεων με την λειτουργία ειδικών τακτικών γραμμών με προκαθορισμένη συχνότητα, σε προκαθορισμένη κυκλική διαδρομή και με προκαθορισμένες στάσεις. Το έργο των ειδικών αυτών τουριστικών λεωφορείων εκτελείται από Τουριστικά Γραφεία κατά την έννοια του ν. 393/1976.

Στην πόλη της Ρόδου κυκλοφορούν ήδη δύο τέτοιου τύπου λεωφορεία που αδειοδοτήθηκαν για τον σκοπό αυτό και εκτελούν περιηγήσεις. Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον  που έχει αναπτυχθεί γύρω από αυτή την δραστηριότητα είναι ζωηρό, αφού φαίνεται ότι και οι επισκέπτες του νησιού έχουν υποδεχθεί θετικά την κυκλοφορία τους.

Στην πράξη έχουν ανακύψει προβλήματα που αφορούν κυρίως τις ενδιάμεσες στάσεις τους.

Ο Δήμος Ρόδου προβάλει την “ασυδοσία” των δύο αυτών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου που κάνουν περιηγήσεις στην πόλη μας,  ως προς τον χρόνο αναμονής στις στάσεις τους και ως προς την αντίδραση τους στην πρόταση αλλαγής της θέσης ορισμένων εκ των στάσεων τους.

Αποφάσισε λοιπόν να αντιδράσει δυναμικά και αποφασιστικά.

Και πήρε την μεγάλη απόφαση, να καταθέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο και να ψηφίσει Κανονιστική Διάταξη με την οποία απαγορεύει την κυκλοφορία άλλων νέων τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου για περιηγήσεις στην πόλη !

Όπως έλεγε και ο Χότζα: πονάει χέρι, κόψει κεφάλι.

Τόσο αποφασιστικά, τόσο πρόχειρα, τόσο ελαφρά, προχώρησε στην δημιουργία ενός νέου κλειστού επαγγέλματος στην χώρα μας.

Αυτού του ιδιοκτήτη άδειας τουριστικού λεωφορείου ανοικτού τύπου !

Αυτό το νέο κλειστό επάγγελμα που μόλις δημιουργήθηκε, έχει μάλιστα και το ρεκόρ από πλευράς πλήθους μελών. Είναι μόλις δύο.

Δεν προτάσσω το νομικό μέρος αυτής της απόφασης και το κατά πόσο στέκει νομικά αφού κατά την δική μου άποψη αυτό που προέχει είναι το ηθικό υπόβαθρο αυτής.

Παρεμπιπτόντως, ο νομικός σύμβουλος του Δήμου που παρίστατο στη συνεδρίαση, εξέφρασε την άποψη πως η συγκεκριμένη Κανονιστική Διάταξη δεν ευσταθεί νομικά, αλλά στην α λα καρτ αποδοχή και προβολή των απόψεων των νομικών τους συμβούλων, οι δημοτικοί μας άρχοντες δεν μπορούν να μας εκπλήξουν περισσότερο !

Η παραπάνω απόφαση πάσχει γιατί στερείται ηθικού υπόβαθρου.
Όταν αποφασίζεις να δημιουργήσεις ένα νέο προστατευμένο επάγγελμα, φυσικά στην περίπτωση και μόνο που αυτό επιτρέπεται, φροντίζεις να το κάνεις με όρους απόλυτης διαφάνειας.
Δημοσιοποιώντας τον στόχο σου,  χτίζοντας προκήρυξη και δημοσιεύοντας πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος .
Διαφάνεια !
Άλλη άγνωστη έννοια και ξεχασμένη λειτουργία από τη σημερινή δημοτική αρχή.
Οι σημερινοί ιδιοκτήτες των δύο αδειών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου, έχουν καταβάλει για την απόκτηση της άδειας (όχι για την επένδυση) στο Ελληνικό Δημόσιο δύο παράβολα : 

 -παράβολο υπέρ Ελληνικού Δημοσίου ύψους τετρακοσίων ευρώ (400 ευρώ), το οποίο κατατίθεται σε οποιαδήποτε ΔΟΥ, στο λογαριασμό 3741. 

 -παράβολο υπέρ ΤΕΑΠΠΕΡΤ ύψους διακοσίων ευρώ (200 ευρώ), το οποίο κατατίθεται στο λογαριασμό 546025/54 του ΤΕΑΠΠΕΡΤ στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας.Με αυτά τα δύο παράβολα συνολικού ποσού εξακοσίων ευρώ και χωρίς καμία απολύτως διαγωνιστική διαδικασία, βρέθηκαν ξαφνικά κάτοχοι αδειών κλειστού επαγγέλματος. Βέβαια, χωρίς δική τους ευθύνη.

Με πρωτοβουλία του Δήμου Ρόδου που νομίζει ότι η νόθευση των κανόνων ανταγωνισμού είναι μία απλή υπόθεση, πεδίο ανάδειξης λεβεντιάς.

Φανταστείτε, για παράδειγμα, το Ελληνικό Δημόσιο να είχε υιοθετήσει την πρακτική αυτή στην περίπτωση της χορήγησης αδειών λειτουργίας εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Να είχαν δηλαδή αδειοδοτηθεί όσοι θα έτρεχαν πρώτοι να καταθέσουν την αίτηση τους με τα σχετικά παράβολα και ευθύς αμέσως μόλις αδειοδοτούντο αυτοί να έκλεινε η διαδικασία και μαζί και το επάγγελμα. Είναι, νομίζω απλό να αντιληφθεί κανείς τα δύο σημαντικά στοιχεία : το διαβλητό της διαδικασίας και την τεράστια οικονομική ζημία του Ελληνικού Δημοσίου που στην περίπτωση αυτή δεν θα είχε εισπράξει τίποτα από την δημοπράτηση των αδειών που χορήγησε.

Επειδή σ’ αυτή την αριστερόστροφη λεκτική που ανέφερα στην αρχή του κειμένου μου οι σημερινοί δημοτικοί άρχοντες είναι επαγγελματίες, το κλείσιμο μου δεν μπορεί παρά να αντλεί στοιχεία από την αγαπημένη τους φρασεολογία που συχνά περιλαμβάνει και την εντυπωσιακή αναφορά σε “εξυπηρέτηση συμφερόντων”. Μια φρασεολογία που μας έχουν συνηθίσει να ξεκινά πάντα με αοριστίες και να καταλήγει επίσης πάντα σε αερολογίες.

Σε αυτή την περίπτωση όμως που μόλις σας περιέγραψα, όταν κάποιος ξέρει και τα ονόματα αυτών που ευνοούνται από μία απόφαση της διοίκησης, νομιμοποιείται πλέον να πει ότι η εξυπηρέτηση συμφερόντων, τώρα και με ονοματεπώνυμο

 
πίσω
 
     
     
  Γιώργος Χατζημάρκος
Εθελοντών Δωδεκανησίων 26
Ρόδος
2241076848
info@giorgoshatzimarkos.gr